Жіночий погляд у фотожурналістиці: роль та внесок жінок у цьому мистецтві

Жіночий погляд у фотожурналістиці: роль та внесок жінок у цьому мистецтві

У світі фотожурналістики, де кожен кадр є мовою, що розповідає історію, жіночий погляд особливо важливий. Жінки, роблячи свій внесок у це мистецтво, приносять унікальну перспективу та чуттєвість у відображення світу. Ця стаття розглядає не лише роль, а й значущість жіночого погляду у фотожурналістиці, розкриваючи, як він впливає на сприйняття подій і що вносить у розвиток цієї захоплюючої галузі мистецтва.

У 2015 році World Press Photo і the Reuters Institute for the Study of Journalism опублікували дослідження, яке підтвердило, що фотожурналістика продовжує залишатися «чоловічою»: з 1556 респондентів 85% виявилися чоловіками. За останні кілька років ситуація змінилася. У 2016 році уряд Великобританії опублікував звіт, який показав, що 39,9% фотографів – жінки. Рік по тому фотограф-документаліст Даніелла Зальцман виступила з ініціативою Women Photograph, щоб звернути увагу на жінок в професії. Тоді ж Ребекка Дуглас написала лист в Nikon і висловила своє розчарування: на презентації D850 камеру протестували 32 фотографа, серед яких не було жодної жінки.

Однак, з моменту виникнення фотографії, жінки не відмовлялися від цього заняття навіть перед труднощами, такими як важке обладнання чи критичне ставлення громадськості. Навіть при тому, що статистика свідчить про переважання чоловіків у професії фотографа у всьому світі, жінки, мають змогу впливати на цю ситуацію своєю творчістю та чарівними знімками.

Наочним прикладом є історія і вклад у фотожурналістику та мистецтво відомих фотографинь:

Марі Еллен Марк – видатна американська фотографиня, відома своїми сильними та емоційними портретами, фоторепортажами та проєктами. Розпочинала свій шлях як фоторепортерка в Нью-Йорку, куди переїхала після закінчення університету. Там вона знімала протести проти війни у В’єтнамі, пізніше почала знімати протести трансвеститів, руху за визволення жінок та інші. Так Марі Еллен Марк обрала для себе напрям, у якому хотіла працювати – розповідати історії життя людей поза суспільством. «Я відчуваю прихильність до людей, які не мали щастя у суспільстві. Що я хочу зробити – це визнати їхнє існування», – говорила Марі Еллен Марк.

Вона опублікувала 18 різних збірників своїх робіт. Відомий її проєкт «Streetwise» про бездомних підлітків у Сієтлі приніс світову славу. Протягом 30 років жінка робила фотографії бездомної молоді. Вона завжди дружила зі своїми моделями та героями, співпереживала та підтримувала їх.

Її знімки змушують проникнутися історіями дітей, задуматися над соціальними проблемами, які існують у нашому суспільстві.

Роботи Марі Еллен Марк високо оцінюються в професійних колах та серед широкої аудиторії. Її творчість вплинула на безліч фотографів, надихаючи їх прагнути зафіксувати моменти життя з такою самою інтенсивністю і емоційністю, як і вона сама.

Вівіан Сассен одна з найцікавіших постатей в сучасній fashion фотографії. Голландська мисткиня, яка живе в Амстердамі та працює як у світі фотографії моди, так і в образотворчому мистецтві.

Фотографії Віван Сассен легко впізнаються за її унікальним стилем. Вона відома тим, що використовує геометричні фігури, часто абстракції тіл. Її образи яскраві, винахідливі і сюрреалістичні. Також, Віван має унікальний візуальний стиль побудований на поєднанні глибокого почуття пластики і роботи з тінями. Важливим фактом є те ,що на творчий стиль жінки вплинули три роки, проведені в дитинстві, у Кенії.

Вона часто використовує яскраві кольори, тіні та незвичні ракурси для створення унікальної естетики знімка. Вівіан відкриває нові світи, змішує реальність з вигаданим та дозволяє бачити звичне з несподіваної точки.

«Іноді під час фотографування я відчуваю себе більше скульптором, ніж фотографом. Ідея полягає в тому, щоб змінити тіло або те, як ми його сприймаємо. Я все життя експериментую з тілом, я бачу тіла як скульптури», – розповідає фотографиня.

Її серія «Парасомнія», присвячена різноманітним порушенням сну, демонструє сюрреалістичні історії, пейзажі.

Сассен співпрацює з багатьма модними журналами, зокрема Vogue, Harper’s Bazar. Її роботи високо цінуються в сучасному мистецтві та фотографії. Вівіан Сассен продовжує дивувати своїми унікальними та новими світами, образами в знімках.

Серед фотографів, які сформували сучасне культурне поле і систему поглядів на мистецтво, не багато із тих, хто працював з вузькоформатними камерами. Ільзу Бінг (Ilse Bing) (1899 – 1998) називали «королевою Leica» – саме такий рідкісний представник професії, чиї роки творчого розквіту припали на епоху між двома великими війнами ХХ століття.

Створивши більшість своїх найбільш відомих робіт в авангардистському Франкфурті та Парижі, захоплена сюрреалізмом, вона доповнила ці течії своїм ні на що не схожим баченням.

Монохромні, геометричні, зі складною, ламаної композицією і тривожним настроєм фотографії Ільзи Бінг – справжні витвори мистецтва. Вони багатошарові і незвичайні. Автор часто використовувала нетипове для того часу кадрування, задіяла різкість природного світла і сміливо працювала з перспективою.

Отже, жіночий погляд у фотожурналістиці виявляється важливим і непересічним елементом цього мистецтва. Жінки, зробивши свій внесок у фотожурналістику, приносять не лише унікальність перспективи та чуттєвість у відображення світу, але й змінюють статистику у цій професії. Історії та внесок видатних фотографинь, таких як Марі Еллен Марк, Вівіан Сассен та Ільза Бінг, слугують відмінним прикладом впливу жіночого погляду на розвиток фотожурналістики і творчий ландшафт цього мистецтва. Жінки у цій галузі продовжують вражати світ своїми унікальними історіями та виразним візуальним мовленням, доповнюючи та збагачуючи фотожурналістику своєю творчістю.

Оксана Коренівська

Фотожурналістика та соціальні мережі: як змінилося поширення та сприйняття зображень у цифрову епоху

Будьте першим, хто прокоментував "Жіночий погляд у фотожурналістиці: роль та внесок жінок у цьому мистецтві"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*