У Житомирі не погоджуються на умови області про 50% обмеження пасажирів в міському громадському транспорті, натомість поки продовжують перевозити всіх без винятку пасажирів громадським транспортом у режимі спец перевезень. Зауважимо, що такий режим у Житомирі передбачає лише табличку на лобовому склі транспорту – ніяких інших обмежень у такому громадському не існує (крім маскового режиму).
“Кабмін дозволив приймати рішення щодо роботи транспорту регіональним комісіям, тобто обласним. Зараз на випуску працює 80-85 тролейбусів, 10 трамваїв, так, як це й було раніше. Випуск ми не зменшували. Автобуси й по сьогодні вже другий тиждень у нас працюють у спецрежимі – це режим перевезення на договірних засадах з підприємствами, установами, організаціями”, – розповів начальник управління транспорту і зв’язку Житомирської міської ради Костянтин Підпокровний.
Проте, у транспорті, що забезпечує “спецперевезення”, немає ніяких особливостей – поїздка нічим не відрізняється від звичайного маршрутного рейсу громадського транспорту. При вході в автобус для спецперевезень водії, ні будь хто інший не вимагають жодного документу, який би засвідчував необхідність першочергово перевозити особу.
“Такі у нас спец перевезення. Ви самі все знаєте. До спецперевезень залучено 150 автобусів. Послуги надають перевізники області, які мають відповідну ліцензію на здійснення послуг з перевезення пасажирів.
Комунальний транспорт, тролейбуси і трамваї працюють у звичайному режимі, немає будь-яких заборон на випуск комунального електротранспорту. Автобусні маршрути працюють тільки на спецперевезення. Інших рішень у нас не приймалося ще. Загальне користування громадським транспортом у нас не працює. Звичайний режим у нас заборонено уже 2 тижні. В Україні там, де червоні зони, всі автобуси, які ви бачите в місті, працюють в спеціальному режимі у них у кожного є договори на перевезення”, – додав начальник транспорту.
Він також пояснив, що у спецрежимі місто не може регулювати і збільшувати кількість перевезень.
“Якщо буде відмінено спецрежим, а ми бачимо, що є відповідне рішення обласної комісії, яке нам дозволяє відновити, але в режимі 50% від посадочних місць. Місцевого рішення немає, ми поки не погоджуємось на рішення області, тому що обмеження йде на 50% в кількості сидінь, і до того часу працюємо в режимі спецперевезень”, – зауважив Підпокровний.
Тим часом заступник голови Житомирської облдержадміністрації Олександр Федько сьогодні, 24 березня, у Facebook опублікував допис, де рекомендує збільшити кількість громадського транспорту для того, щоб безпечно перевозити пасажирів. Проте заповненість салону міських рейсів, згідно постанови КМУ № 230 від 22 березня та рішення Житомирської обласної комісії ТЕБ НС, має становити лише 50% від загальної кількості місць в транспорті.
Нагадуємо, що у Бердичеві вже з понеділка, 29 березня, збільшиться кількість громадського транспорту.
Нічого дивного. У цьому місті і влада і поліція підлаштовується під вимоги маршрутчикив. Завтра вони будуть вимагати проїзд по 10-15 грн. і мер зі своїм кишеньковим виконкомом це з радістю погодить.