Можливо, ви ще не дивились, але стовідсотково хоч раз чули про новий корейський серіал «Гра у кальмара». Цей проєкт став справжнім феноменом, заполонивши собою всі соціальні мережі та новинні повідомлення. Менше ніж за два тижні ця драма завоювала найбільшу популярність в 90 країнах світу. В TikTok хештег з назвою серіалу набрав більше 37 мільярдів переглядів. А актриса Хо Ен Чон, яка зіграла в цьому серіалі, отримала 16 млн нових підписників в інстаграмі та стала амбасадором всесвітньо відомого бренду Louis Vuitton. В чому ж секрет такого феноменального успіху, та чому схожим корейським проєктам не вдалося добитися того ж самого?
Розпочати варто було б з самого сюжету. Він розповідає глядачам історію групи людей, які пов’язані спільною проблемою – відсутністю грошей. Кожен з них зіштовхується з несправедливістю з боку держави та суспільства, намагається вижити, а більшість ще й мріє вибратися з боргового болота. Загадковий незнайомець збирає всіх 456 учасників в одному закритому приміщенні та пропонує їм взяти участь в грі на виживання, в якій переможець отримає 45,6 млрд вон. Правила достатньо прості, адже потрібно пройти декілька відомих всім дитячих ігор та бути обачним, адже за кожну помилку вбиватимуть.
Аналізуючи сюжет, можна провести паралелі зі схожими по тематиці проєктами, наприклад, «Королівська гра» чи «Кайдзі», де також брали за основу ігри на виживання, але вони не стали вірусними. Що ж такого особливого саме в цьому серіалі?
Скоріше за все секрет його успіху в трьох деталях: правильний маркетинг, а саме націленість на соціальні мережі (TikTok), несподівані сюжетні повороти та соціальний підтекст. Через призму кіношної антиутопії можна побачити, як реальні корейці так само змушені боротись за право жити, поки правляча верхівка країни просто спостерігає за їхніми спробами з вершин хмарочосів.
Корея входить в топ-5 країн світу по рівню відносної бідності, адже пандемія руйнує національну економіку, а показник самогубств серед людей різних вікових категорій тільки росте.
Тема соціальної нерівності актуальна також у багатьох інших країнах, тому рядовому глядачеві легко зрозуміти проблематику сюжету та повністю в нього заглибитися. Можливо, якби криваві вбивства виходили б на перший план, то серіал не став би настільки популярним, але момент жорстокості згладжує гуманний аспект. Герої «живі», і тому зрозуміти їхню історію легко, так само як і виправдати безжалісність, що є необхідною мірою для досягнення вищої мети.
І поки критики розбирають під мікроскопом кожен кадр сенсаційного серіалу, то звичайні глядачі зайняті продумуванням власних теорій.
Один із користувачів TikTok заявив в своєму відео, що Netflix бажає провести «Гру у кальмара» в реальному житті. За його словами студія проводить кастинг і хоче зібрати 456 людей, які будуть боротися за грошовий приз в форматі реаліті шоу. І хоча ця інформація є фейковою, але тисячі коментаторів із різних куточків світу виявили свою готовність взяти участь в такому шоу. Тому, як скоро продюсери зацікавляться реалізацією ідеї і зроблять такі «ігри реальністю» – це лише питання часу.
Вікторія ПИСАРЕНКО
Будьте першим, хто прокоментував "Смертельні дитячі забавки або як серіал «Гра у кальмара» захопив увесь світ?"